שיפורים לרכב שטח | מיגוני גחון ומדרגות צד | גתוס שיפורים לרכב

שיפורים לרכב שטח - מיגוני גחון ומדרגות צד

פורסם: 2015-03-18 12:48:02
קטגוריות: דיגום רכבי בטחון ועבודה , שיפורים לרכבי שטח מכל הסוגים

שיפורים לרכב שטח - מיגוני גחון ומדרגות צד

שיפורים לרכב שטח - מיגוני גחון ומדרגות צד

בקרב נהגי השטח הישראלים יש נטייה לרוץ ולמגן את הרכב מפגוש לפגוש, ממש לרצף אותו מלמטה בפלטות אלומיניום מבהיקות. זו טעות.

מיגון גחון מוריד את מרווח הגחון. מיגון גחון מקיר לקיר פוגע בגמישות של השלדה. מיגון גחון פוגע בכושר הקירור של הרכב. חשבו על זה: מיגון מוגזם חוסם זרימה של אוויר ויוצר תבנית סגורה, שבתוכה עובר האגזוז עם גזי הפליטה הלוהטים והכל ביחד מחמם מאוד את שמן המנוע והגיר, שהופכים דלילים ולא אפקטיביים.

חיסרון נוסף: אם נתקעים בבוץ עלול להיווצר ואקום, שמדביק את הרכב לבוץ. במקרה כזה החילוץ הופך מורכב וקשה פי כמה.

עודד גרוס - הבעלים של סדנת גתוס, שמתמחה בשיפור רכבי שטח - ממליץ להסתפק במינימום ההכרחי של מיגונים. המינימום ההכרחי הוא שלושה מיגונים: מיגון לאגן השמן (קרטר), מיגון לתיבת ההילוכים ומיגון לתיבת ההעברה. לעתים כדאי למגן גם את מכל הדלק.

העיקרון הוא כזה: יש למגן את החלקים החיוניים, אלה שפגיעה בהם תביא להשבתת הרכב בשטח. אם האגזוז חוטף מכה, במקרה הגרוע הוא ייקרע, הרכב ירעיש אימים, תגיעו הביתה עם כאב ראש – אבל תגיעו בנסיעה על הגלגלים שלכם. השבתה של מנוע / תיבת הילוכים / תיבת העברה פירושה חילוץ מורכב ו/או יקר מהשטח. גם התיקון אחר כך במוסך יהיה יקר מאוד.

חשוב לוודא שהמיגון מאפשר זרימת אוויר וקירור. מגן תיבת הילוכים עשוי בדרך כלל פלדה מסורגת, שמאפשרת קירור.

התפקיד של המיגון הוא לחטוף מכות. זה בסדר אם הוא מתעקם או שהברגים שלו נשברים. חשוב שהמיגון והחיבורים שלו לא יהיו חזקים מדי – במקרה כזה יעברו המכות ישירות לשלדה ובסופו של דבר ייפגעו מכלולים של הרכב עצמו.

המחיר של סט מיגונים שלם נע בין 2,000 ל-6,000 שקל (תלוי בדגם הרכב ובמספר המיגונים).

מדרגות צד / צינורות צד

תופעה נפוצה: בנהיגה בשטח מסולע הדופן של הרכב (הסף התחתון שמתחת לדלתות) חוטפת מכה ונפגעת. התוצאה בעייתית. החלקים האלה לא ניתנים להחלפה. קשה מאוד לתקן אותם כמו שצריך. החבטה עלולה לעבור גם לדלתות, שיתעקמו בעצמן. שוב מדובר בתיקון יקר.

יש מדרגות צד קוסמטיות, שנועדו ליופי ושעוזרות לילדים לעלות לרכב. מדרגות צד כאלה לא מגינות על הרכב ולא מאפשרות שימוש במגבה מסוג היי-ליפט (ראו מסגרת).

אנחנו מדברים על צינורות צד ייעודיים. הם מוברגים לשלדה (שימו לב שאף אחד לא יקדח או ירתך לכם דברים לשלדה). הם בדרך כלל מכוערים, אבל עושים את העבודה.

המהדרין מוסיפים צינור פלדה שמותקן מאחור, מתחת לפגוש האחורי. גם הוא מכוער, גם הוא עושה את עבודתו. מחיר מדרגת צד נע בין 1,500 ל-3,000 שקל.

מה בנוגע להחלפת פגוש קדמי בפגוש מתכת? זה נראה קרבי, זה עשוי לשפר את זווית הגישה, אבל זה כבר לא חוקי. התקנות העכשוויות אוסרות על התקנת פגוש מתכת, למעט כאלה שנועדו לשאת כננת (ראו מסגרת). 

שתף את הכתבה

קטגוריות